lunes, 2 de abril de 2007

Les TIC a l'Educació Infantil. De Jordi Cases i M. Roser Torrescasana. Ed. UOC

Després d'haver llegit els dos primers capítols d'aquest llibre, pase a comentar les idees més importants que he extret.

Respecte als nous plantejaments de les TIC a l'escola i a l'Educació Infantil es considera que haurien d'anar encaminats a conseguir: potenciar un canvi d'actitud per acceptar l'ús de les TIC com algo normal a les aules; que es modifiquen els objectius i les metodologies de treball per a que s'adapten als nous mitjans de comunicació i a les TIC; concretar els recursos reals que necessitem per poder utilitzar les TIC; definir quines TIC són necessàries per millorar el procés d'ensenyament-aprenentatge que pretenem dur a terme; implicar la comunitat educativa perquè les propostes siguen realment compartides i per últim treballar en equip, ja que es important dur a terme un treball coordinat i seqüenciat des del començament de l'escolaritat fins que finalitza per tal de que hi haja un treball continu i poc repetitiu, en què els alumnes siguen realment conscients i s'adonen del seu progrés.

D'altra banda, per la seua importància i gran utilitat l'escola ha d'estar oberta a la incorporació de les TIC en la seua tasca educativa i ha de facilitar la seua difusió.
Les TIC han de ser tractades a l'escola no només com un recurs, sinó com una competència bàsica més que s'ha de treballar; i el desenvolupament d'aquesta afecta el currículum de totes les àrees dels centres educatius i la manera d'ensenyar i preparar la tasca docent. Per últim, caldria remarcar que cada escola, davant d'aquestes competències, hauria de poder adaptar-les a la seua realitat educativa per a que puguen ser útils i efectives, i que signifiquen l'entrada dels centres educatius en aquesta societat de la informació.

No hay comentarios: